Asian Cup draw: Qatar to face Japan, Thailand and Indonesia
Doha: Qatar, seeking a hat-trick of Asian Cup titles, will face four-time champions Japan, Thailand and Indonesia in Group F after the final draw for the continent’s premier tournament produced an intriguing set of fixtures. syntagm.co.za
Qatar defeated Jordan 3-1 in February 2024 to retain the crown they first won in 2019.
The draw ceremony took place at Salwa Palace in Riyadh yesterday. The tournament, to be hosted by Saudi Arabia for the first time, will kick off on January 7, 2027.
Saudi Arabia, seeking to lift the coveted trophy for the fourth time, will face 1980 winners Kuwait, Oman and Palestine in Group A. The hosts will kick off the tournament with an enticing encounter against Palestine at the 72,000-seater King Fahd Sports City Stadium in Riyadh.
Group B will see Uzbekistan, Bahrain, DPR Korea and Jordan vying for the two automatic spots to the Round of 16.
Standing in Islamic Republic of Iran’s way of a fourth title in Group C will be Syria, Kyrgyz Republic and China.
Australia - champions in 2015, lead Group D, with Tajikistan, 2007 winners Iraq and Singapore their challengers.
Aiming to deny twice-winners Korea Republic progression from Group E will be United Arab Emirates, Vietnam and either Lebanon or Yemen, who will meet in June to decide the final qualifier for the continental showpiece.
Four-time winners Japan lead the Group F cast, with defending champions Qatar, Thailand and Indonesia also seeking to advance to the knockout stage.
The top two sides from each group and the four best third-placed teams will advance to the Round of 16, which will be played between January 22 and 25. The quarter-finals are scheduled for January 28 and 29, with the semi-finals on February 1 and 2.
The final will be played on February 5, 2027 at the King Fahd Sports City Stadium, where the champions of the 19th edition will be crowned.
Draw Result
Group A: Saudi Arabia, Kuwait, Oman, Palestine
Group B: Uzbekistan, Bahrain, DPR Korea, Jordan
Group C: IR Iran, Syria, Kyrgyz Republic, China PR
Group D: Australia, Tajikistan, Iraq, Singapore
Group E: Korea Republic, UAE, Vietnam, Lebanon/Yemen
Group F: Japan, Qatar, Thailand, Indonesia
إلى جانب اليابان وتايلاند وإندونيسيا.. العنابي في المجموعة السادسة لكأس آسيا
أوقعت قرعة نهائيات النسخة التاسعة عشرة من بطولة كأس الأمم الآسيوية لكرة القدم 2027، التي سحبت في الدرعية، الواقعة على الأطراف الشمالية الغربية للعاصمة السعودية الرياض، العنابي في المجموعة السادسة إلى جانب منتخبات اليابان، تايلاند، وإندونيسيا.
ويسعى العنابي الفائز بالنسختين الأخيرتين، خلال مشاركته الثانية عشرة في المسابقة القارية الأقوى، إلى حصد لقبه الثالث تواليا،
وأقيمت مراسم القرعة في قصر سلوى في حي الطريف، المعلم التاريخي البارز.
وأسفرت بقية المجموعات في القرعة، عن تواجد المنتخب السعودي على رأس المجموعة الأولى التي ضمت منتخبات عمان، فلسطين، والكويت، فيما ضمت المجموعة الثانية منتخبات أوزبكستان، الأردن، البحرين، كوريا الشمالية، بينما تواجد في المجموعة الثالثة منتخبات إيران، سوريا، الصين، قيرغيزستان.
أما المجموعة الرابعة فقد جمعت منتخبات استراليا، العراق، طاجيكستان، سنغافورة، وأخيرا ضمت المجموعة الخامسة منتخبات كوريا الجنوبية، الإمارات، فيتنام، والفائز من مواجهة لبنان واليمن.
San Diego Push for Salah

San Diego FC owner Mohamed Mansour is reportedly pushing to sign Mohamed Salah after the Egyptian forward’s Liverpool exit.
San Diego FC owner Mohamed Mansour is eager to sign Mohamed Salah this summer, according to reports. Mansour wants to bring the forward to San Diego, even though the club focuses on recruiting younger players.
He has also drawn interest from clubs in Europe and Saudi Arabia, and has not made a decision about his future yet.
Mansour has previously described Salah as an “asset” for any team. However, he did not confirm if San Diego are actively pursuing the Egyptian. He mentioned that the club’s sporting leadership handles recruitment and that any new signing must fit the team’s style of play.
Salah is set to depart Liverpool at the end of the season after nine years at Anfield. San Diego appears to be the MLS club most interested in Mo if he moves to the United States.
The post San Diego Push for Salah appeared first on KingFut.
Mostafa Mohamed Faces Ligue 2 Drop With FC Nantes

Mostafa Mohamed and Nantes dropped to Ligue 2 after a 1-0 defeat to Lens confirmed the club’s relegation.
Mostafa Mohamed and FC Nantes were relegated from Ligue 1 after a defeat to Lens confirmed the club’s drop to Ligue 2 with one match left.
Mohamed came on in the 82nd minute, but Nantes failed to find an equaliser after 16-year-old Mezian Mesloub scored the winning goal for Lens late in the match.
Nantes needed a win to keep alive their chance of reaching the relegation playoff. The defeat left them second from bottom on 23 points, five behind Auxerre, with one league game remaining.
The result ended Nantes’ 13-year stay in the French top flight. Lens moved to 67 points and secured Champions League qualification.
The Egyptian striker had recently ended an 84-day scoring drought by scoring in a 1-1 draw against Brest in April.
Mostafa Mohamed joined FC Nantes on loan from Galatasaray in 2022 before the club activated its purchase option in June 2023. During his first season, he scored 11 goals and made five assists.
The post Mostafa Mohamed Faces Ligue 2 Drop With FC Nantes appeared first on KingFut.
توجه بالشكر لجماهير النادي.. الشيخ جاسم بن ثامر: إنجاز يحسب لكل منتسبي الغرافة
أعرب سعادة الشيخ جاسم بن ثامر آل ثاني رئيس نادي الغرافة عن بالغ سعادته بالفوز بكأس سمو أمير البلاد المفدى، ونيل شرف مصافحة حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني، مؤكدا على أن الفوز بكأس سموه للمرة الثانية على التوالي والتاسعة في تاريخ النادي إنجاز يحسب لكل منتسبي الغرافة لاسيما وأنه تحقق على حساب بطل الدوري وفي مباراة نهائية ستظل عالقة بأذهان الجميع كما انه تأكيد على القيمة الفنية الكبيرة لنادينا الذي بدأ الموسم بقوة وتصدر بجدارة القسم الأول ثم تعرض للعديد من الإصابات التي كانت سببا مباشرا في تراجع النتائج إلا أنه عندما اكتملت الصفوف نسبيا عاد التوازن للفريق وعادت الروح القتالية وقدم لاعبونا مباراة كبيرة أكدوا بها قيمتهم الفنية وخبراتهم الكبيرة لاسيما وان سيناريو المباراة كان بمثابة اعتراف من الجميع بأن الغرافة سيظل دوما أحد الأقطاب الرئيسة في منظومة كرة القدم القطرية ومما يزيد من شعورنا بهذا الإنجاز انه تحقق في ظل تشكيك كبير في قدراتنا وإمكانياتنا الفنية ليؤكد سيناريو المباراة ان كل من يرتدي شعار الغرافة فهو قادر على كسب احترام الجميع وبهذه المناسبة ونيابة عن جماهيرنا الوفية أتقدم بالشكر والتهنئة للجهاز الفني واللاعبين وباسمي وباسم كل القائمين على كرة القدم بالنادي أتوجه بخالص شكري وتقديري لجماهيرنا الوفية على دعمها الكبير للاعبين ويكفينا جميعا فخرا أن يكون الفوز بالكأس الغالية هو مسك الختام للموسم.
الشيخ محمد بن جاسم:اللاعبون قدموا مباراة تليق باسم الغرافة وتاريخه
أعرب سعادة الشيخ محمد بن جاسم بن ثامر آل ثاني رئيس جهاز كرة القدم بنادي الغرافة عن سعادته الكبيرة بتتويج نادي الغرافة بلقب كأس سمو الأمير للمرة الثانية على التوالي والتاسعة في تاريخ النادي، بعد الفوز المستحق على السد برباعية في المباراة النهائية للبطولة التي جمعت الفريقين مساء أمس على ملعب خليفة الدولي.
وقال سعادته: «نهدي هذا الإنجاز الغالي إلى جماهير الغرافة الوفية التي كانت دائمًا السند الحقيقي للفريق طوال الموسم. اللاعبون كانوا على قدر المسؤولية وقدموا مباراة كبيرة تليق باسم الغرافة وتاريخه».
وأضاف: “أبارك للاعبين والجهاز الفني والإداري هذا التتويج المستحق بعد موسم مليء بالعمل والجهد والتحديات، والجميع استحق أن يفرح بهذه البطولة الغالية. كما أوجه شكرًا خاصًا لجماهير الفهود التي رسمت صورة رائعة في المدرجات وكانت كلمة السر في دعم الفريق وتحفيز اللاعبين حتى صافرة النهاية، فنحن واجهنا فريقا مميزا مثل السد بطل الدوري، ولذلك التتويج بالكأس كان مستحقاً للفريق الذي كان في الوعد».
واختتم تصريحه قائلًا: “مما يزيد شعورنا بهجة وفرحة أن يكون مسك الختام هو التتويج بأغلى الكؤوس».
راشد عيسى الدوسري:لقب تحقق بجهود الجميع
أكد راشد عيسى الدوسري الرئيس التنفيذي بنادي الغرافة أن تتويج الغرافة بكأس سمو الأمير جاء نتيجة العمل الجماعي والتخطيط المميز طوال الموسم.
وقال:“الحمد لله على هذا الإنجاز الكبير الذي يسعد كل من ينتمي إلى نادي الغرافة. الفوز بلقب كأس سمو الأمير للمرة التاسعة في تاريخ النادي يؤكد قيمة وعراقة الغرافة، وما تحقق هو ثمرة جهود الجميع داخل المنظومة.”
وأضاف:“أبارك للاعبين والجهاز الفني والإداري والجماهير الوفية هذا الإنجاز المستحق، وأشيد بالروح العالية والانضباط الكبير الذي ظهر به الفريق في النهائي. كما أن حضور جماهير الغرافة ودعمهم المميز كان له دور مهم جدًا في تحقيق هذا اللقب.”
وتابع:“نشكر كل من ساهم في هذا النجاح، ونتطلع إلى مواصلة العمل خلال المرحلة المقبلة من أجل تحقيق المزيد من البطولات وإسعاد جماهير الفهود دائمًا.”
أيوب علوي: لقب تاريخي نعتز به
أبدى أيوب علوي لاعب الغرافة سعادته بالفوز والتتويج بلقب كأس الأمير بعد موسم طويل وشاق قدم خلاله الغرافة عروضا مميزة للغاية، مكنته من التواجد على منصات التتويج، قائلا: “سعادتنا لا توصف بهذه اللحظة التي عملنا عليها منذ بداية الموسم، ونجحنا في تحقيق اللقب وإسعاد جماهير الغرافة”. وأكد علوي أن مواجهة السد كانت صعبة للغاية باعتبار أننا واجهنا بطل الدوري ولكن نحن كنا في الموعد وحققنا اللقب.
سيدو سانو: نهدى الكأس للجمهور
قال سيدو سانو لاعب الغرافة»إن الفريق قدم أفضل عروضه هذا الموسم، محافظا على توازنه طيلة المباراة، وعبر سانو عن سعادته الكبيرة بمساعدة فريقه على تحقيق اللقب والتتويج هذا الموسم كما أكد أفضلية فريقه خلال المواجهة، ليستحق الفوز عن جدارة، مشيرا إلى أن النهائي كان رائعاً للغرافة، وأن فريقه صمم على الفوز، والرغبة كانت كبيرة جدا لدى جميع اللاعبين، مهديا هذا اللقب الغالي لجماهير الغرافة التي تستحق هذه الفرحة الكبيرة».

